E-tjänster

I Stockholms stad finns olika e-tjänster för kontakt med staden. Du kan hantera sådant som gäller grundskola och fritidshem i flera e-tjänster. Du behöver bank-id för att använda e-tjänsterna.

Den 12 augusti får alla vårdnadshavare som har barn i Stockholms stads grundskolor en ny app. Infomentor ersätter skolplattformen i grundskolan. Från och med den 12 augusti ska du inte längre använda skolplattformen eller appen Anmäl frånvaro.

I appen Infomentor finns bland annat:

• frånvaroanmälan
  • viktig information från skolan och ditt barns pedagoger
  • kalender med en översikt över vad som händer vecka för vecka
  • planeringar, bedömningar och betyg.

Vad du ser i Infomentor kan se olika ut beroende på vilken årskurs ditt barn går i.

Du kan också logga in i Infomentor via en webbläsare.

Kom i gång med Infomentor

Du hittar appen Infomentor Hub i din appbutik. Du som har flera barn i Stockholms stads skolor kan växla mellan barnen i Infomentor Hub genom att trycka på ett av barnets namn.

Inloggning i appen Infomentor Hub

1. Välj Logga in med e-legitimation, scrolla och välj Stockholms stad, vårdnadshavare.
  2. Logga in med bank-id eller annan e-legitimation.

Övriga e-tjänster för grundskola

Se sidan E-tjänster och appar för grundskola för mer information om Infomentor och grundskolans övriga e-tjänster.